auto accu

  • W.F. Waldman

    Hallo Werner,

    Deze vraag is niet zomaar te beantwoorden. Het hangt af van de restcapaciteit van de accu, de aanwezige lading en de kwaliteit van de accu.

    Over het algemeen is een autoaccu slechts bedoeld om te starten, en niet om diep te ontladen. Van diep ontladen krijgt de accu een forse dreun en de totale levensduur gaat rap achteruit.

    Na laden en een paar uur rust moet de accu in ieder geval een open klemspanning van ergens rond de 12,5 Volt. Is de spanning beduidend lager dan 11,7 Volt na laden is de accu plat en zal vervangen moeten worden. Deze tips zijn kort door de bocht, hopelijk kunt u hier iets mee!

    W.F. Waldman / AccuWijzer

  • Sjoerd

    Hallo!

    Ik vroeg me af, hoeveel stroom gaat er lopen bij het starten van een vrachtwagenmotor? Laten we voor het gemak een 6 cil nemen van een pktje of 240?

    dankje,

    groet, Sjoerd

  • Rick

    Ik heb een campertje(VW) met daarin twee accu's. ëén voor starten de ander voor het ‘huishouden’ Als ik de huishoudaccu wil gaan gebruiken moet ik een schakelaar omzetten..Ze moeten onderling verbonden zijn want tijdens het rijden worden ze beide geladen. de huishoudaccu is in no-time leeg(paar kleine lampjes aan) en trekt dan de startaccu mee. Dus volgende dag geen stroom.

    Waarschijnlijk moet ik een nieuwe (huishoud)accu want op de contactpolen bleek een wittige corrosieachtige substantie te zitten. Schoongemaakt en weer aangesloten. Geen verandering. Ik heb nu een acculader en wil die aansluiten op de huishoudaccu zodat ik (denk ik) wanneer aangesloten op 220V (camping, of zo) deze accu, of evt. een nieuwe, niet leeg zal lopen. Is dat zo? En kan ik dan de stroomverbruikers gewoon gebruiken tijdens bijladen? de laatste vraag is of ik die lader ( laadt 6 amp. en heeft een 20 amp. zekering…..) voor onbepaalde tijd er aan kan laten zitten. Het apparaat zou beveilgd zijn tegen overladen……………….

    Wie heeft raad??