auto accu

  • werner

    weet iemand hoelang het duurt om een accu van 12 volt / 35 ampere op te laden met een acculader van 4 ampere? betreft een kleine auto accu

  • Teun

    Accu leeg?

    Kijk die 4 amp/hr is het piekvermogen, en het gemiddelde is misschien 2a/hr.

    Het naladen gaat langzaam , zeg maar 20 uur

    Is het een gesealde accu of zitten er vuldopjes op? Vuldopje losmaken en als hij tegen het einde van het laden flink begint te borrelen er dan mee stopen

  • werner

    dit is een accu met dopjes,en ik heb hem ongeveer 18 uur aan een aan de stroom gehad, en toen zat er volgens de multiemeter nog maar 10 volt in.

    heb toen geprobeerd te starten maar toen hoorde je pok en daarna niks meer.

    maar ik zal je advies opvolgen, en het nogmaals proberen .

    bedankt voor je reactie

  • Teun

    cell verloren, koop mar een nieuwe

    De volgende behandeling werk soms

    Battery leeg kieperen in een emmer. Heel klein beetje gedest water (of regenwater) er is, voorzichtig schudden, heel even en ook in de emmer kieperen (100cc of zo, niet meer)

    Batterij halfvol met kraanwater, heel hard shudden en in de wc kieperen. dit herhalen tot het water helder blijft, 10 keer dus, of zo.

    Dan het accuzuur gefiltreerd weer terug doen (filktreer door een par lagen oude nylonkous

    Op toppen indien nodig tot boven de platen met water. maar beter accuzuur van een andere oude accu

    Laden en de korstluiting tussen platen van een cel is dan soms weg

  • werner

    heb de accu al vervangen door een andere( autoslooperij ) en probleem is nu opgelost

    kosten 10 euro en dat is een koopje of niet dan?

    bedankt voor jou advies.

  • jay

    Beste mensen, het advies van teun svp niet opvolgen.

    De kans dat je accu het weer gaat den is minimaal, de kans dat je het milieu heel veel schade toebrengt is maximaal.

    Teun, in de vredesnaam, gebruik je verstand.

  • robbie damen

    Hallo, ik zoek een accu voor een barkas vrachtwagen uit 1953. En wat is de voltage eigenlijk 6of 12 V.

    En eventueel ook de bobines,er zitten er 3 in.

    voor iedre cilinder een. En is het eventueel mogelijk om aan een technisch schema

    te komen voor de auto.

    B.V.D

    robbie damen

  • Jenny

    weet iemand waarvoor een accu in een auto wordt gebruikt?

    & welkv oordeel heeft een accu in vergelijking met een batterij?

  • Bonzai

    Jenny, Batterij zou ook kunnen maar heeft minder lange levensduur, en slechter op te laden, waarschijnlijk ook duurder.

    Accu is nodig om te starten, dynano laadt de accu op en met die stroom kun je je startmotor laten draaien als je weer wilt starten. Het hoeft eigenlijk niet, een accu, zonder loopt het ook wel en vroeger wist men niet beter dan de auto aanzwengelen. Dat zie je nog wel eens in oude films en Citroen had tot ergens in de jaren 80 nog steeds die voorziening op de meeste modellen. Maar niemand zwengelde zijn lelijk eendje aan natuurlijk.

    Trouwens voor de slimmrikken onder ons. Een moderne auto zonder accu laten lopen kan wel maar dan gaat je electronische spanningsregelaar die (meestal) in je dynamo zit ingebouwd naar de knoppen omdat die dynamo zijn overvloed opgewekte stroom niet kwijt kan. Op een kwaad ogenblik krijg je dan pakweg 40 tot 30 volt op je boordnet te staan en dan brandt werkelijk alles door wat je aan hebt staan! Dus niet alleen de lampjes maar ook electronische regeleenheden, dashboardmetertjes enz. Heel duur, zoals ik 20 jaar geleden heb ervarin in Zuid Frankrijk. Daar borrelde de batterij als gek en sloeg de laadstroommeter door naar het rode gebied. Dom als ik was starte ik de auto en gooide de accuklemmen los en pruttelde verder op de dynamo. In de scherming stond ik plots stil langs de middellandse zee alles doorgebrand…..

    Trouwens ik vind het idee met dat spoelen wel goed. Misschien werkt het niet maar het valt uit nood wel te proberen…ow ja slecht voor het milieu…tja voor iemand die 30 jaar met lood gewerkt heeft in de chemie en miljoenen tonnen loodhoudende poeders voor in de plastic heeft verwerkt weet dat er meer milieuschade ontstaat dan een keertje een accu spoelen. Maar goed als we het met zijn allen doen…ach tja…lood wordt ook weer gewonnen uit de aarde, zo geeft men terug wat men gestolen heeft, toch?

    Maar goed een beter alternatief is inderdaad bij een sloper voor tien euro een accu te kopen met een beetje geluk kun je daar nog heel lang plezier van hebben.

    Let wel op dat je ongeveer hetzelfde type koopt anders krijg je andere problemen.

    tot ziens

  • joey

    hoi beste, ik had een vraag want ik wou graag weten hoeveel ampere een elektrice auto nodig heeft om 1 uur te kunnen rijden?